tisdag 25 april 2017

Heidi: Whhm DNS

Så blev det alltså. Får logga årets första halvmarathon som ett DNS. Förkylningen vann, helt enkelt. Vaknade i torsdags med ont i halsen och tung i huvudet. Orkade jobba en halv dag innan jag åkte hem. Stannade hemma i soffan hela fredagen och fick alltså ge upp hoppet om att kunna stå på startlinjen på lördagen. Så tråkigt. Men ibland måste man lyssna på kroppen.

För att trösta mig mot nederlaget som en DNS medför, har jag kurerat mig med shopping! Och inte vilken shopping som helst, utan jag har anmält mig till nya lopp! Närmare bestämt STHLM urban trail, ett traillopp i asfaltsdjungeln mitt i stan. Anmälde mig också till STHLM Above/Below. Jag menar, hur ofta får man möjligheten att springa i den undre världen?? Nu är det ju inte riktigt så dramatiskt som det låter, man springer helt enkelt i diverse tunnlar, har jag förstått. Men det kanske vore en idé till ett lopp? Bli jagad av maffian eller något huligangäng?? Det finns ju zombie run, så varför inte maffia run? Eller gangster run? Jag tror jag har kommit på en ny idé!
Skämt åsido, nu är jag alltså anmäld till samtliga fyra lopp som ingår i STHLM Challenge, det ska bli så roligt!

Började också fundera på om jag inte skulle ta och springa Stockholm halvmarathon... Det är nämligen ett lopp som jag kan få springa gratis via jobbet. Förutsatt att en av de tio gratisplatserna finns kvar. Jag har skickat iväg ett mejl till den som har hand om det här via jobbet. Finns det plats, så springer jag. Annars låter jag bli.

Så nu börjar det kännas lite bättre igen. Minst två lopp bokade som kompensation. Det är väl lagom? Vad är det man brukar säga? Förlorar du en, står dig tusen åter...? Visst menar dom lopp? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar