söndag 12 mars 2017

Heidi: Long time no run

Nu har jag börjat jobba måndag till fredag med "normala" kontorstider, och jag har märkt att det inte bara är fördelar med det. Det jag såg fram emot med det här upplägget var att kunna få vara ledig varje helg istället för varannan, som tidigare. Plus att slippa gå upp 03.45 varje morgon jag skulle till jobbet. Och det är faktiskt riktigt skönt att kunna sova några timmar extra, äta frukost hemma och sen vara ledig varenda helg, precis som "normalt folk". 

Men det jag inte tog med i beräkningen var träningen. Löpningen blir lidande. Förut kunde jag utnyttja de lediga vardagarna till att springa. Eller det faktum att jag ibland slutade runt 13 gjorde att jag kunde hinna med en löprunda innan jag hämtade barnen. 
Nu slutar jag runt 16.30-17 och då blir det hämtning av barnen, middag och sen är det kväll. Varannan vecka funkar ju träningen utan problem, men jag kan ju inte bara springa varannan vecka. Abstinensen kommer smygande... 

Idag hann jag med en liten kort runda och det var så skönt! Solen värmde skönt. Det räckte med en långärmad tröja och väst. Och jag skippade understället under löpartightsen. Vårtecken, helt enkelt! Nu vill jag bara springa mer! Och längre! 

Abstinensen börjar bli påtaglig nu. Letar efter lopp att kunna anmäla mig till. Börjar nästan bli besatt... Det blev ju inte bättre av att jag råkade få reda på att vårt företag har några gratisplatser för vissa lopp. Började genast fantisera om allt jag skulle kunna springa på jobbets bekostnad. Women's health halvmarathon, Stockholm halvmarathon, Stockholm marathon... Eh, nej... Dags att lugna sig lite!

Igår fick jag dessutom ett lockande nyhetsbrev i mejlen. Det handlade om STHLM challenge. Fyra lopp i Stockholm under året. STHLM trail run, STHLM 10, STHLM Urban trail och STHLM above & below. Jag kände bara att det här är något som jag bara MÅSTE göra! Anna och jag är ju redan anmälda till STHLM 10 och med lite tur kan jag få STHLM trail run via jobbet. Då är det ju bara två lopp kvar. Och STHLM above/below springer man tydligen i avstängda tunnlar på Södermalm, hur spännande låter inte det? 

Abstinensen är lindrad, åtminstone för tillfället. Men året har många dagar. Och det finns fler lopp...
Men vi börjar med anmälningarna till STHLM challenge. Vem är med mig och springer STHLM challenge i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar