måndag 11 juli 2016

Anna: Första semesterdagen

Äntligen semester! Löparkläderna packades ner tillsammans med resten av grejerna på lördagkvällen, barnstolar spändes fast i hyrbilen och på söndagen, min sista arbetsdag innan semestern började vaknade jag med ett igenkladdat öga och en begynnande förkylning. Jippi... Inte den start på semestern som jag hade tänkt mig!

Jag åkte i alla fall till jobbet, jag var ju inte ordentligt sjuk - bara tillräckligt för att inse att löpning nog inte var en jättebra idé just då. När jag slutade kl 16 väntade familjen och vi åkte norrut mot Gesunda. 

Idag har vi varit på Tomteland, vi hyr en stuga bara ett hundratal meter från parken. Sonen älskade det! Han levde sig in i teaterföreställningarna och parken är liksom lagom stor för att en femåring ska kunna ta in alla intryck. 

Stugan ligger också en liten bit upp på Gesundaberget. Det hade jag planerat att springa upp på. Jag har tittat på kartor och sett höjdkurvorna och tänkt att det ser brant ut. Nu tittar jag på berget och inser att det ser BRANT ut. Och jag tycker det är skitjobbigt att springa i backar. Ändå känner jag mig otroligt inspirerad och peppad. Jag vill upp där! Jag vet att om det är bättre väder än just nu, när toppen inte syns pga låga moln, är det en otroligt vacker utsikt. 

Dubbla regnbågar och luften klar och fräsch av nyfallet sommarregn. Vem blir inte inspirerad av sånt?

Jag hoppas verkligen att min förkylning blir kortvarig så att jag får användning för löparkläderna, för det liksom kryper i benen av löparsug just nu. En löpartur på Gesundaberget har jag sett fram emot länge nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar