söndag 10 juli 2016

Heidi: Långpass innan semestern

På tisdag åker barnen och jag iväg till Finland. Så idag passade det bra med en lite längre löprunda. Bestämde mig för ett spontanbesök hos L, som bor ca 7 km ifrån mig. En lagom sträcka, helt enkelt. Iklädd t-shirt och nya, väldigt korta (aldrig varit så naken under en löprunda!) och väldigt lysande orangea löparshorts, gav jag mig iväg.
Började rundan med att låtsas att jag sprang med S, på så sätt höll jag ett bra tempo, utan promenad, i 4 km. Men sen fick det vara nog. I fortsättningen varvade jag löpning med promenad, vill ju orka hela vägen hem också. Det var hett i solen. Men som tur är finns det ändå en hel del skuggpartier längs vägen.
Det tog ganska exakt 45 minuter hem till L. Tror att jag lyckades skrämma henne när jag helt plötsligt stod i hennes kök och flåsandes försökte överrösta latinopopen med något i stil med "kan man få lite vatten här?". Och vatten fick jag. Satt en stund hos henne och svettades och drack om vartannat. Sedan började jag löpningen hemåt igen. Det kändes lite lättare hemåt. Dels hade jag ju suttit och vilat ett tag och dels var jag ju påväg hemåt.
14,7 km blev det totalt. Det tog mig 1 h 32 minuter att springa sträckan. Pausade runkeeper under vätskepausen.
Trots värmen var det en bra runda. Jag är mest nöjd med att jag fick till ett längre pass för att starta semestern med. Nog för att jag packar med löparkläderna på resan, men jag tror knappast att jag kommer att springa några längre rundor. Huvudsaken att det blir av någon gång åtminstone!

Middagen smakade väldigt gott efter nästan 15 km.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar