onsdag 19 oktober 2016

Veckans utmaning v.42

Förra veckans utmaning var att på något sätt stödja rosa bandet eller cancerfonden. Förslaget var att köpa rosa bandet eller andra rosa bandet produkter eller skänka pengar direkt till cancerfonden. Hur har vi gjort?

Heidi: Jag har shoppat loss! Rosa bandet köpte jag redan för någon vecka sedan, så den sitter fast på kappan redan. Förra veckan passade jag på att handla på Ica, där det finns väldigt många olika sorters produkter som stödjer rosa bandet. Jag har köpt en ny (rosa) skärbräda, kaffe och bröstbakelser. Alltså rosa bakelser i form av bröst... Dessutom har Ica just nu rosa plastpåsar där några kronor går till bröstcancerforskningen.

Heidis shopping.

Anna: Även jag har shoppat loss på lokala Ica-butiken. Kaffe, många paket tomater, ekologiska vindruvor, en kraftigare rosa kasse. Flera av de produkter jag brukar köpa är under oktober rosa, så jag har säkert köpt fler än jag kommer på nu. Och det rosa bandet sitter tillsammans med en rosa bandet-reflex på min kånken-ryggsäck.

Nästa veckas utmaning är en favorit i repris. Vi uppmanar alla att klämma på brösten igen! Av flera anledningar. Dels kanske man helt enkelt inte klämde förra gången, dels måste man ju klämma flera gånger för att märka förändringar. Om man inte vet hur brösten brukar kännas så vet man ju inte om nåt känns fel. Och för att krångla till det lite ytterligare så kan ju brösten kännas lite olika beroende på var i menscykeln man befinner sig. 
Vet ni inte hur man gör egentligen? Cancerfonden har en tydlig och enkel beskrivning på sin hemsida.
Kläm ofta, det är ok att fuska nån gång ibland, men ju oftare och noggrannare vi klämmer, desto bättre lär vi oss hur brösten känns och desto större chans att upptäcka eventuella förändringar i tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar