lördag 19 mars 2016

Anna: Bra lördagskväll

Jobbar den här helgen. Lite typiskt att ett av mina favoritlopp när det gäller landsvägscykel gick idag. Milano-San Remo. Ett av de där riktigt klassiska endagsloppen som går på våren. Knappt 30 mil genom fantastiska landskap och italienska byar. Och kommenteras på Eurosport av mina favoriter Anders Adamson och Roberto Vacchi. Båda fd elitcyklister, otroligt kunniga/nördiga och med en helt fantastisk kemi tillsammans. Deras sätt att kommentera kan få vem som helst att bli intresserad. Fråga min mamma...
Men idag jobbade jag ju, så jag missade sändningen. Till min stora lycka så visas iaf en repris av de sista 35 km nu på lördagskvällen.
Barnen sover. Maken kände sig lite hängig och har gått och lagt sig. Så här sitter jag och myser. En sån där kväll när jag skämmer bort mig själv lite. En irish coffee, målat naglarna, äter lite godis och så denna fantastiska tävling på tv. Många vurpor i år dock, och det är alltid obehagligt. Skönt när det "bara" är skrubbsår och ingen som bryter nyckelben (väldigt vanlig cykelskada) eller förlorar medvetandet.
Magiskt vackert där de cyklar fram längs slingrande vägar utmed havet på vägen mot San Remo. Kan nästan känna den där ljumma luften, trots att det nu på kvällen har snöat hos oss. Känner att jag också vill ut och cykla nu. Bara det blir lite varmare. Snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar