tisdag 22 mars 2016

Heidi: Halvmarathonångest del 1

Med ungefär en månad (hjälp!) kvar till min halvmarathondebut, börjar vissa saker oroa mig mer och mer:
  • Att få världens influensa nu och inte hinna träna tillräckligt innan loppet. 
  • Tänk om jag egentligen har glömt att anmäla mig och väntar förgäves på nummerlappen?
  • Vad händer om jag inte får ledigt från jobbet?
  • Kommer jag att hitta någon som kan passa barnen den dagen? 
  • Tänk om jag tar fel på dagen? 
  • Eller försover mig?
  • Vad ska jag ha på mig? 
  • Tänk om det är stopp i trafiken på vägen dit? 
  • Eller att jag åker vilse? 
  • Visst var det i Stockholm??
Men just nu är nog största oron vädret. För tänk om det inte kommer någon vår alls? Det kanske snöar mer och mer och blir kallt och halt. Hur ska det då gå med träningen? För just nu snöar det igen. Och jag har ingen lust att springa min första halvmarathon i snöslask! 

Nåja, än så länge finns det tid till att både hitta barnvakt, kolla upp vägen och hoppas på bättre väder. Så min oro är inte särskilt stor. Ännu... 

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå bra. Ses där! Heja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dig: Det kommer att gå bra! Ska hålla utkik efter dig, så kanske vi äntligen kan hälsa! Har ju haft koll på dig på Facebook, Instagram och lite på bloggen. ;)

      Radera