tisdag 31 maj 2016

Heidi: Ett genomtänkt impulsbeslut

Förra hösten sprang jag Lidingöloppet 15 km. Det var ett roligt lopp med riktigt härlig bansträckning. Ganska fort efteråt bestämde jag mig för att springa den i år igen. Eller borde jag prova Lidingöloppet 30 km? Jag skulle ju åtminstone ha två halvmaror i bagaget vid det laget. 

Så jag har funderat fram och tillbaka, 15 eller 30? Väljer jag 15 skulle jag dels få en skön sträcka som jag känner till och vet att jag fixar, dels skulle jag få en chans att bättra på min tid från förra året.
Om jag väljer 30, så skulle jag få en rejäl utmaning. Dels har jag aldrig sprungit så långt och dels är det ett terränglopp, med en hel del backar.
Båda alternativen har varit lockande och jag har ändrat mig ungefär en gång i veckan. 

Igår gick jag in på Lidingöloppets hemsida för att se hur mycket de båda loppen kostar. Då såg jag att idag var sista dagen innan prishöjning på loppen. Och innan jag riktigt hann förstå vad jag gjorde så hade jag klickat i och betalat min anmälan till Lidingöloppet 30 km... Hoppsan. Det blir alltså ingen lugn och behaglig sommar och höst. Nej, det får helt enkelt bli rejäl backträning och distansökning! Men nu är det gjort, så nu kör vi! Eller vi och vi... ni får följa med via bloggen. Det lär bli ett antal inlägg om Lidingöloppetångest under den kommande tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar