måndag 23 maj 2016

Veckans utmaning v.20

Förra veckans utmaning var att unna oss något. Låter kanske enkelt, men även en sådan sak kan vara svår ibland.

Heidi: Själva veckan gick väldigt fort. Stora delar av tiden upptogs av tankar inför Göteborgsvarvet. Och helt plötsligt var det dags att åka till Göteborg! Mitt flyg var lite försenat, så då passade jag på att gå till Joe & the Juice och beställa en stor färskpressad juice. Jag valde en med rödbetor, fänkål och äpplen. Den var väldigt god!

(Jag skulle också kunna skriva att jag unnade mig en hel del saker på Göteborgsvarvets mässa i samband med uthämtning av nummerlapp (t-shirt, tights, löparkeps), men det gör jag inte...)

Anna: En vecka med en massa vab för min del. Unnade mig inga stora saker (köpte mtb förra veckan, hämtade den en kväll i början av den här, men mer om den i ett kommande inlägg.), men en liten tiramisu till kaffet fick jag en dag. Hittade med kort datum till nedsatt pris på Ica, så då är det lätt att unna sig lyx. Sen är det det här med Internet-shopping när man ligger vaken med en hostande dotter på soffan om nätterna... Lite nya sommarkläder tycker jag inte passar in under "unna sig", för där fanns ett behov. Men en ny mugg till samlingen. 23 stycken nu...


Den här veckans utmaning blir att på något sätt stödja någon välgörenhetsorganisation. Det kan vara genom att skänka pengar till dem, eller att köpa någon produkt där en del av pengarna går till välgörenhet. Hur du väljer att göra och vilken summa du skänker är helt upp till dig.

2 kommentarer:

  1. Nu har jag sett din nya mugg. Fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! Jag gillar ju Förfadern...

      Radera