måndag 16 maj 2016

Veckans utmaning v 19

Den senaste veckan var utmaningen att klämma in två träningspass utomhus. Vädret har vänt och man började ana att en försommar närmade sig.

Anna: Jag har tränat jättelite den senaste tiden, varken tiden eller energin har funnits. Jag vet att jag innerst inne mår bra av att röra på mig, men när tiden inte finns blir det bara ytterligare "ett måste" som tar energi.
Men den här veckan hade jag korta eftermiddagspass på jobbschemat, så att få in ett cykelpass på tisdagen gick jättebra. Sen var det några mentalt väldigt jobbiga dagar, helgen närmade sig med kraftig blåst och så där 7-10 grader varmt... Stor kontrast mot förra helgens sommarvärme! På söndagen packade jag ner löparkläder när jag åkte till jobbet och sen blev det transportlöpning i fyra kilometer till pendeltåget. Så för första gången på länge så här jag genomfört utmaningen utan några kompromisser. Två träningspass utomhus klarades av!

Heidi: Även jag har lyckats med förra veckans utmaning! Hurra! Jag klämde in ett snabbt löppass kombinerat med lite styrketräning före jobbet på torsdagen. Och på söndag blev det ett långsammare men längre pass ("jag ska springa längre än en mil, så 10,01 km är godkänt!").

Hellre vackra vyer än asfalt.
Dessutom tog vi faktiskt en gemensam promenad på onsdagen innan våra respektive jobb. Då vädret fortfarande var soligt och fint, passade vi på att avsluta promenaden på ett kafé med varsin smoothie.

Så förra veckans utmaning klarade vi riktigt bra! Väl godkänt på det! Dags för lite belöning kanske?
Denna veckans utmaning blir att unna oss något igen! Det ska vara något som inte hör till vardagen. Lyxig mat, dryck, nya kläder, massage...  Huvudsaken att du känner dig lite bortskämd!
Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar