lördag 2 april 2016

Heidi: 50 löppass på 100 dagar - DNF.

För ett tag sedan antog jag utmaningen att springa 50 löppass på 100 dagar. Jag tänkte att det kunde vara ett bra sätt att motivera mig för träning inför vårens lopp.
Nu har jag blivit tvungen att acceptera att jag inte kommer att få ihop 50 pass innan Göteborgsvarvet.

Nu är det andra gången under dessa 100 dagar som jag har en jobbig och envis hosta. Den vill liksom inte ge med sig i första taget. Och då känner jag inte för att springa helt enkelt. Nu har det faktiskt gått en och en halv vecka sedan jag senast sprang. Abstinensen kommer krypande...

Samtidigt gör det inte så mycket att jag misslyckas på löparutmaningen. Är man sjuk så ska man lyssna på kroppen. Dessutom finns det andra sätt att träna på än löpning. Under den senaste veckan har jag åtminstone lyckats få till ett yogapass och en långpromenad med Anna. Yogan var bra för armarna och magen (måste göra om det) och promenaden (med stavar) var bra för både kropp och själ!

Så nu tänker jag officiellt erkänna att det blir en DNF på utmaningen 50 löppass på 100 dagar. Istället ska jag nu i första hand fokusera på att inte hosta (nåra tips?) och träna efter dagsform och förmåga. För nu är det exakt TRE veckor kvar till Women's Health halvmarathon! Och då ska jag vara frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar