söndag 1 januari 2017

Året som gått. Heidis version.

Året blev inte helt så som jag hade planerat, men det blir det ju sällan. Precis som Anna skrev igår, hamnade bloggen i dvala av olika anledningar under hösten. Men nu känner vi båda att det är dags att komma igång igen.
Vi börjar året med att avhandla året som gått. Annas version fick ni igår, och nu kommer en kort sammanfattning över min syn på träningsåret 2016.

Sylarnas bästa soffa.

Årets bästa: Fjällvandringen med Anna. Mentalt kom den precis i rätt ögonblick. Jag kunde inte ha begärt mer av den resan. Att få fly verkligheten i några dagar tillsammans med bästa kompisen och bara prata om allt mellan himmel och jord och samtidigt hänföras och imponeras av fjällets vidder och höjder var helt fantastiskt. Det där gör vi om!

Årets bästa insikt: Jag klarar av mer än jag tror.

Årets bästa köp: Salomon Speed Cross 3. Mina nya kompisar för löpning i skogen.

Prestationer jag är mest nöjd med: Att klara av ett halvmarathon! Det var årets mål, och jag fixade det! Inte bara en, utan tre gånger under loppet av fyra månader!


Årets fy fan: Benhinneinflammation! Denna fruktansvärda åkomma gjorde så att jag var tvungen att ställa in det som skulle bli årets löparhöjdpunkt: Lidingöloppet 30km. Oacceptabelt, säger jag!

Årets bästa lopp: Göteborgsvarvet! Hela loppet kändes som en stor fest! Vilken stämning! Massor av folk ute på gatorna som hejade, sjöng, tjoade och applåderade.

Årets bästa pepp: Att springa med andra. Det blev så mycket bättre än väntat! Sprang Vårruset tillsammans med Anna i hennes tempo. Det var så roligt att få vara delaktig i hennes första lopp! Sedan har jag sprungit en hel del med S. Det var perfekt för mig som gärna "latlöper". Jag behöver någon som pushar mig till att kämpa på även då jag helst skulle vilja dra ner på tempot eller promenera lite.

Årets skörd. En medalj är tyvärr bortsprungen för tillfället. Armbandet är definitivt favoriten!


Förhoppningar inför 2017: Att få ett riktigt bra löparrår!

  • Jag vill fortsätta att utmana mig själv i att springa längre sträckor.
  • Det skulle vara roligt att klara av milen under timmen...
  • Komma igång med styrketräning.
  • Fjällvandra igen. Och gärna springa i fjällen.
  • Hjälpa Anna att springa milen. ;)
  • Fortsätta att springa tilsammans med andra. Både de jag redan har sprungit med, men det kanske skulle vara spännande att hitta nya löparkompisar också...

Nu ser vi fram emot ett riktigt bra 2017! God fortsättning, så ses vi förhoppningsvis i löparspåret och på olika lopp!

2 kommentarer:

  1. Good on you!!!! Onskar dig och dina loparkompisar allt gott under or 2017!
    Mor + resten av Somerset! <3

    SvaraRadera