söndag 10 januari 2016

Anna: I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman...

... All I wanna do is bicycle, bicycle, bicycle.

Sitter i lunchrummet på jobbet och väntar på att arbetspasset ska börja. Snön yr utanför fönstret och det är äntligen vinter "på riktigt" med pulkaåkning, rosiga kinder och blåbärssoppa till mellanmål. Ändå kan jag inte låta bli att längta lite till sommaren. Att få cykla min favoritrunda och svära lite över bristen på backar där vi bor, samtidigt som jag är tacksam för detsamma. Backar är jobbiga, men hur ska jag kunna bli bättre på dem när jag knappt tränat backar alls. 
Nåja, inget att göra åt nu. Strax börjar jag jobba. Men tänk om jag kunde få cykla istället.

Freddie Mercury. 70-tals-racers. En sång som jag allt som oftast nynnar på både på och av cykeln.
Och så kanske man ska lägga till en varning för lite naket ifall vi har känsliga läsare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar