måndag 20 juni 2016

Veckans utmaning V 24

Förra veckan var utmaningen att äta, men inte vad som helst! Vid tre tillfällen under veckan skulle någon form av baljväxt ingå i måltiderna.

Anna: Att jag borde äta mer bönor och linser tänker jag ofta, så himla svårt är det faktisk inte att peta ner några färdigkokta kidneybönor i matlådan. Men gör jag det? Ytterst sällan.


Men under den här veckan har jag faktiskt gjort det. Mina lunchsallader har berikats med sojabönor och sugar snap peas från frysen, Heidi bjöd på hummus under vår Vättern-kväll, vi åt quinoa-sallad med bl a kidneybönor till lunch dagen därpå, och när maken kom hem på lördagkvällen serverades soja- och vaxbönor som tillbehör till middagen.

Heidi: Även jag har varit duktig under veckans utmaning! Hade groddat linser redan veckan innan, så det har jag ätit varje dag som tillbehör. När jag åt lunch ute en dag, passade jag på att ta lite extra av bönsalladen vid salladsbordet. Och som Anna redan skrev, så åt vi både hummus och kidneybönor hemma hos henne under helgen.

Nästa utmaning blir att göra någon form av core (mage & rygg) träning under veckan. Det är viktigt med stark bålmuskulatur. Och eftersom vi båda tränar mest kondition och benstyrka (löpning & cykling), är det lätt att glömma bort att träna resten av kroppen också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar