tisdag 7 juni 2016

Veckans utmaning v.22

Förra veckans utmaning var att rensa. Vad som skulle rensas var helt valfritt. Rensa i kylskåpet, rensa bland kläder, saker eller lådor. Rensa tankar kunde man kanske också göra. Eller varför inte fisk...?

Heidi: Den här utmaningen behövdes! Och jag har verkligen tagit till mig den. Jag började med att rensa bland tidningar. Vi har genom åren prenumererat på olika magasin. Vasalöparen, Runner's world, Women's health, iForm, Hemvärnet och diverse medlemstidningar från olika föreningar. Nu går jag igenom alla tidningar för att sedan (äntligen) slänga eller ge bort (Anna fick några) dem.
Sedan tog jag tag i dotterns klädlådor. Rensade bort de som var för små eller som hon aldrig använder. Ska göra likadant bland sonens kläder också. Till sist tog jag tag i byrån som står i sovrummet. Det har nu legat saker på den som inte riktigt hör hemma någonstans. Nu ser det faktiskt snyggt ut för en gångs skull, istället för att se ut som ett förråd.
Den här utmaningen kommer jag nog att återkomma till fler gånger!

Anna: Hos oss var det födelsedagsfirande (med jordgubbsrensning!) under helgen som var, så en rejäl storstädning behövdes. Högar av tidningar rensades bort från bordet (sen kom det nya tidningar från Heidi...), teckningar och småprylar samlas i högar överallt...
Min jobbväska fick också välbehövlig rensning...
Även där låg olästa tidningar...

Lördagsmiddagen bestod dessutom av en kylskåpsrensningsmiddag i form av en sallad med bl a haloumi, avokado, quinoa och tomater. Samma middag hjälpte mig att vinna böcker från "En förbannad podd". Bonus!

Den här veckans utmaning blir att ta det lugnt! Det kan låta enkelt, men det är inte alltid så. Så ge dig själv några minuter (helt upp till dig), sätt dig ner, lyft upp fötterna på bordet och läs en bok. Eller gör något annat som inte är ett "måste". 


3 kommentarer:

  1. Kul med utmaningar! Jag hakar på denna vecka. Ta det lugnt sa ni? Hmm, får bli efter hallandsultra på Lördag. Eller kanske dagarna fram till dess. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland är det inte så lätt som man tror att "bara" ta det lugnt. Lycka till med Hallandsultran. Hur långt är det?

      Radera
  2. Kul med utmaningar! Jag hakar på denna vecka. Ta det lugnt sa ni? Hmm, får bli efter hallandsultra på Lördag. Eller kanske dagarna fram till dess. ;-)

    SvaraRadera