måndag 27 juni 2016

Veckans utmaning v 25

Utmaningen den här veckan var core-träning. Bålen helt enkelt. Nånting som vi båda vet att vi borde lägga mer tid och energi på, men det är liksom mycket roligare att cykla och springa...

Anna: Ganska tidigt under den här veckan gav jag mig ut på en liten löparrunda innan jobbet. Det var en sån där dag när aktiviteter på förskolan var inplanerade, så jag lämnade barnen och fick lite egentid. Väl hemma igen blev det lite rygglyft och 3x45 sekunder planka innan jag hoppade in i duschen. Mer core än så blev det inte. Inte medveten träning i alla fall.

Heidi: Det här skulle ju bli lätt! Maken och jag kör ibland ett core-program på 45 min som vi har på DVD, så jag tänkte att vi borde åtminstone hinna köra det en gång under veckan... Men nej. Veckan gick i jobbets tecken. Och under midsommarhelgen var vi hos svärfar. Så där passade jag på att spontantesta en ny träningsform som jag kallar för: "plankan på studsmatta, med hoppande barn". Inte helt lyckat, kan jag meddela. Tror inte att denna träningsform kommer att slå igenom under den närmaste tiden...


Eftersom det nu vankas semester på många håll i landet, tänkte även vi unna oss lite semester från veckans utmaning. Istället kommer här en sommarutmaning: Se till att ha en aktiv sommar! Ta promenader och njut av sommaren oavsett var i världen du befinner dig. Spring ute, bada mycket, paddla kanot, spela kubb, gå på utflykter med nära och kära. Visst kan du sitta i solstolen eller på stranden i flera timmar också, men se till att lyfta på rumpan lite då och då också! 
Ha en trevlig sommar! Veckans utmaning är tillbaka i augusti, ungefär när skolorna startar igen. 

(Även om utmaningen tar semester, kommer vi fortfarande att uppdatera bloggen med jämna mellanrum) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar