måndag 1 februari 2016

Heidi: Juice- & smoothiedetox del 2

Dagen D(etox):

Frukost
Igår var det dags. Test av karaktär... 

6.00: Sobacha (te på rostat bovete) i en halvliters termosmugg. I vanliga fall har jag med mig kaffe till jobbet.

7.30: Frukosten, med lite inspiration från Annas smoothie, består av: 2 bananer, 1 kiwifrukt, en näve bladspenat, limejuice, riven ingefära och nässelpulver. Mixad med lagom mycket vatten.

Morotsfärgad flaska till morotsjuice!

9.30: Fika, Froosh smoothie med bl a spenat och kokosmjölk. Och så morotsjuice och te till. 

10.24: Nu skulle det faktiskt sitta bra med en kopp kaffe...

Lunch

12.00: Lunch. Juice från Naked Juice Bar i Sky City. Tröttnade på frukt, så det blev en med kokosvatten, gurka, grönkål, mango, citron och ingefära (mycket god!). Och nu är jag faktiskt mätt!

14.00: Hemma. Sobacha och Innocent smoothie. Skulle hellre ta kaffe och macka...

Sobacha
16.43: Somnade tydligen någon gång efter kl 15... Jag är väl mer beroende av min dagsdos kaffe än jag trodde. Men jag har faktiskt inte haft någon sorts abstinenshuvudvärk idag alls, vilket jag trodde jag skulle ha.

17.30: Middag. Gjorde en stor skål med grön smoothie: 2 avocado, 1 banan, en näve spenat, ½ lime, en bit gurka och lite macapulver. Blev bra, inte så söt. Konsistensen lite tjockare, mer som soppa. Skulle ha varit gott med lite salt mat.

18.05: Såg bild på Annas instagram på hennes middag. Blev helt plötsligt väldigt sugen på lax och räkor...

20.15: Barnen sover. Dags för mig att slöa i soffan och titta på tv.

20.20: Whisky är väl en sorts juice, eller...?

20.21: ...men vin borde väl ändå...?

20.25: Sveper några glas smoothie i ren desperation.

20.35: Jag ska nog inte sitta i vardagsrummet framför tv:n, nära barskåpet och köket. Går upp till sängen och läser en bok istället, med en stor kopp te...

God natt!

Kvällsdrinken (x3, 4 eller 5, inte helt säker)
Dagen efter: Strax före klockan 10 kom kaffehuvudvärken. Nu är den botad!

Sammanfattningsvis kan jag säga att förmiddagen var enklast. Jag har ofta med en rejäl smoothie till jobbet som frukost, gott med en vitaminkick för att starta dagen. Till middag vill jag gärna ha varm mat. Eftersom man då också sitter och äter med resten av familjen, är det svårt att låta bli att tråna efter annan mat.
Jag var inte alls sugen på choklad och sötsaker under dagen. Annars brukar jag ofta leta efter något sött till eftermiddagskaffet när jag har kommit hem från jobbet.
Kaffe kan jag för övrigt inte leva utan.
Kvällsätandet måste jag bryta. Då kanske en smoothie på kvällen är ett bättre alternativ än brieost.
Slutsatsen är alltså: ja, jag överlevde utan fast föda. Och ja, jag överlevde utan kaffe, även om det var på gränsen... 

5 kommentarer:

  1. Förlåt för middagsbilden...

    SvaraRadera
  2. Jag tror brieosten är bättre än frukt på kvällen, men det beror ju även lite på syftet... ;)

    SvaraRadera