lördag 7 maj 2016

Anna: Äntligen!

En längre tid nu har jag varit trött och hängig. Ingen energi och absolut ingen träningslust. Att jag tagit mig ur sängen och jobbat har tagit den lilla energi jag haft. Men några dagar nu har jag varit lite gladare, haft lite mer energi och så på torsdagen kände jag hur jag faktiskt längtade ut, oavsett om det var på cykel eller i löparskor.
Slutade rätt tidigt på torsdagen, men då skulle maken på cykelträning med klubben. Istället tog jag med mig löparkläderna när vi åkte hem till mina föräldrar på fredagen.
Och på fredagskvällen sprang jag till skogs!

En underbar majkväll, lagom varmt för att springa i t-shirt och härligt fräsch vårluft. 
De här skogarna är jag uppvuxen i, men det händer mycket på 10-15 år. Jag gick mycket hundpromenader här innan jag flyttade hemifrån. Skog avverkas, annan växer upp. Gamla lador rasar och det ligger "nya" vindfällen eller jakttorn utmed vägen.


Brorsan tog sin mtb och följde med mig ut. Vi tog en ca 6 km lång runda, inte alls speciellt fort (Jag har inte sprungit alls på några veckor. Det blev en hel del snabb gång istället för löpning.), men väldigt givande på flera plan. Tid att prata lite, motivation att hålla tempot uppe och kul med sällskap. Dessutom härliga skogsvägar, ibland inte mer än stigar, fantastiskt väder och endorfiner sprutande ur öronen. 
Lite spurt i några uppförsbackar, sånt ägnar jag mig inte åt normalt. Men när jag rejsade med brorsan blev det plötsligt självklart att ge gärnet.



Brorsans Crescent Njord är något fräschare än den här övergivna cykeln i passerade i skogen. Skrot och skräp i naturen är självklart alltid fel, men jag kan inte låta bli att tycka att den är ganska charmig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar