måndag 9 maj 2016

Veckans utmaning v.18

Förra veckans utmaning var att skriva ett brev till någon. Alltså ett riktigt brev. Inget mejl eller ett vykort.

Heidi: Även denna vecka får jag erkänna att jag inte har klarat av utmaningen. Jag har jobbat kvällar nu i snart fyra veckor och då har mina normala rutiner fått ge vika för tillfälliga "kvällsjobbarrutiner". Det ska bli skönt att återgå till mina vanliga tider och rutiner igen. Då får jag också ta och skärpa mig med utmaningarna.

Anna: Att inlägget blivit sent är helt och hållet mitt fel. Som så många gånger förr har livet kommit emellan mig och bloggandet.
Tänkte att förra veckans utmaning skulle bli lite lagom enkelt avklarad. Jag har extremt dåligt kontakt med min syster som sen ganska lång tid tillbaka bott i Danmark med sin man. Ett brev till henne kanske skulle vara nåt. Vi pratade i telefon för ett år sen, och jag skickade ett julkort och stickade sockor till dem. Det är all kontakt vi haft under det senaste året, så att hitta nåt att skriva om skulle inte vara några problem. Problemet blev snarare att min syster inte bor i Danmark längre, fick jag höra av mamma. Hon bor inte alls. Eller överallt. Hon och hennes man har bestämt sig för att ta med det nödvändigaste och ge sig ut på luffen, typ. Jag hörde nåt om att gå längs Göta Kanal. Men var de befinner sig just nu har ingen nån aning om, så det blir ju lite svårt att skriva brev när man inte har nån adress att skriva till.

Den här veckan ska vi ut och träna! Åtminstone två träningspass utomhus ska vi klara av. Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar