måndag 30 maj 2016

Veckans utmaning v 21

Tanken förra veckan var att på något sätt stödja någon välgörenhetsorganisation.

Heidi: Eftersom det var morsdag under förra veckan så passade jag på att förena nytta med nöje. Unicef har väldigt bra gåvoshop för "presenter" för folk som har allt. Själv får man ett värdebevis, medan varorna går till dem som behöver det mer. Så det fick bli ett startpaket för tre mammor.

Anna: Utan att veta om hur Heidi löst veckans utmaning så har faktiskt jag också skänkt pengar till Unicef, fast jag köpte deras morsdagspaket. Att bli mamma är bland det bästa som hänt mig, jag hittade mig själv där i moderskapet. Att dessutom få bli det under så trygga omständigheter, även om förlossningsavdelningar läggs ner och/eller är underbemannade känns otroligt priviligierat. Så att på morsdag kunna bidra till att någon kvinna, nånstans i världen får det lite, lite bättre känns rätt.

Nästa veckas utmaning blir att rensa. Rabatter, jordgubbar, garderob, tankar, kylskåp... Det är upp till var och en att välja vad som ska rensas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar