fredag 6 maj 2016

Heidi: Halvmarathonångest, omstart

Nu har det gått ett tag sedan jag sprang Women's Health halvmarathon. Sen dess har jag gjort ett halvhjärtat försök till att springa. Det slutade med tre dagars migränattack. Efter det har jag inte varit ute på någon löptur. Jag har även jobbat kväll nu under de senaste veckorna, så den där turen efter jobbet blir ju inte heller av.
Göteborgsvarvet är om ca två veckor. Och även om jag nu vet att jag klarar av att springa sträckan, börjar vissa tankar forma sig i mitt huvud:
Tänk om jag får fler migränattacker när jag ska ut och springa? Och framförallt; tänk om jag får det just när jag springer Göteborgsvarvet? Det skulle faktiskt kännas som ett stort nederlag, eftersom jag nu har väntat på Varvet i snart ett år.
Men som sagt, det är ändå två veckor kvar. Jag hinner med några kortare testrundor under den tiden. Jag hinner med en halvlång runda också. Målet är ju ändå att jag ska ta mig runt banan, utan någon specifik tid.
Och än så länge finns det tid till förberedelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar