torsdag 18 februari 2016

Anna: Friskvård på jobbet

Större delen av mitt vuxna liv, fram till för ett år sen ungefär, har jag varit totalt ointresserad av hur min arbetsplats uppmuntrar friskvård. Om jag vill röra på mig, då vill jag bestämma hur och när själv. Det står jag fast vid. Men i och med mitt nyväckta träningsintresse har jag börjat kika lite nyfiket på vad min arbetsgivare egentligen erbjuder.  Tyvärr gäller vårt friskvårdsavtal bara på olika träningskort och behandlingar, då vi får olika stor rabatt beroende på vilken summa det handlar om. Jag vill inte träna i träningslokaler bland andra och jag tycker inte om när okända människor tar på mig, så massage är inte heller så intressant. Jag vet, jag är knäpp.
Efter nyår blev det dock lite förändringar, och vi har fått en del förmåner på andra plan än bara faktiska träningsavgifter. Utöver de här rabatterade träningskorten så får vi även rabatt på en del internetbutiker, varav en del säljer träningskläder. Yay! Äntligen något jag känner att jag kan ha glädje av.
Vi får även rabatt på vissa kost-appar och liknande. Helst hade jag önskat att man kunde få pengar tillbaka när man köper träningskläder eller -redskap. Skulle ju inte tacka nej till halva priset på en cykelhjälm, mtb-skor eller ett par riktigt bra bibs. Eller bra löparskor för den delen! Men vi HAR i alla fall ett friskvårdsavtal, och rabatten på nån internetbutik kan jag mycket väl tänka mig att utnyttja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar