söndag 21 februari 2016

Heidi: Träning på Gran Canaria

A blog with a view
Nu är jag på Gran Canaria! På en typisk svensk chartersemester! Innan resan såg jag fram emot att kunna springa i t-shirt på torra vägar och runt +20 grader. Jag hade planerat att jag skulle simma längder i poolen som har utsikt mot havet. Det skulle bli så skönt! Jag hade inte planerat för att jag skulle börja hosta. Verkligen inte. Det är inte alls roligt. Men hellre hostar jag i t-shirt och kjol i +20 grader, än i fleecetröja i snöslask.

Behovet att komma ut och röra på sig tog övertaget idag, så jag tog mig ut. Tänkte att jag åtminstone kan ta en rask promenad. Vädret var helt perfekt. Lagom varmt och solig och med en mild vind. Och vägarna helt torra. Så jag kunde inte låta bli att springa lite... Inte så mycket, men åtminstone så jag fick känna på löpsteget. Hostan är fortfarande jobbig. Det blev ingen långa runda, men många höjdmeter blev det nog.

Trappträning. Det här är bara halva trappan, en dag ska jag springa hela!

Utsikten efter den där halva trappan. (vårt hotell är det som syns i mitten ut mot vattnet)

Såg ett antal cyklister också på stora vägen. De såg också ut att njuta av det sköna, milda vädret. Såg däremot ingen annan löpare idag, men har sett till dem tidigare under helgen, så de existerar nog även i den här delen av världen.

Och förresten, det finns ingen snö i den här delen av ön (har sett nyheterna om snö på Gran Canaria). Just nu är det +19 och sol. Ha det så gott i Sverige (eller var ni nu är), jag återkommer från poolkanten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar