onsdag 10 februari 2016

Anna: Nya vanor

Det är ju inte så längesen jag skrev om hur skeptisk jag var till grönsaks-smoothies... Men sen dess har det hänt nåt.
Jag fortsatte med gröna smoothies, spenat, avokado, ingefära och citrus har varit grunden. Sen har jag testat att mixa i bland annat gurka, vindruvor, banan, chiafrön. Och grumlig äppeljuice. Inte den där te-färgade klara äppeljuicen alltså, utan den som faktiskt smakar äpple.
Jag har ändrat mig. Det smakar faktiskt helt ok. Gott, till och med.
Jag jobbar nästan alltid kväll när jag jobbar, och när jag slutar brukar jag vara rätt sötsugen. Äter alltså en hel del godis på väg hem. Jag har inget emot godis, men jag vet att jag äter betydligt mer än vad jag borde. Så nu har jag börjat göra en rejäl smoothie innan jag åker till jobbet, ställer in den i kylen där och när jag åker hem har jag nånting lagom mättande och betydligt nyttigare än ett par hekto smågodis att stilla hunger och sötsug med. Äppeljuicen gör den lagom söt, men fräsch. Banan i blev för sött för mig, men druvor funkar bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar