fredag 12 februari 2016

Heidi: 50 löppass på 100 dagar



Jag är med i en löpargrupp på Facebook. Det är många i gruppen som ska springa Göteborgsvarvet den 21 maj (mig inräknad). Eftersom det från och med idag är 100 dagar kvar till varvet (hjälp!), har det startats ett event där, som går ut på att springa 50 pass på just 100 dagar.
Jag tänkte att det blir en lagom utmaning för mig, eftersom jag måste börja springa fler och längre pass nu om jag ska klara en halvmara utan problem.

Under mina 100 dagar kommer jag bland annat att åka på två semestrar (Gran Canaria och Madrid), så det betyder att jag inte kan ligga och lata mig på semestern, utan måste ta mig i kragen och få in några löppass då. Jag får väl se det som sightseeing!
Jag kommer också att springa minst två lopp under dessa 100 dagarna. Det ena loppet kommer dessutom att bli min allra första halvmarathon, om inget oförutsett inträffar. Som tur är så får jag logga alla lopp som ett löppass.

Men det kommer definitivt att bli en utmaning att klämma in löpning ganska ofta. Samtidigt känner jag att det här är precis den utmaningen jag behöver under våren!
Om det är någon annan som känner sig manad, så är det bara att hänga på. Enda kravet är att det måste vara en sträcka som är mer än en kilometer. Om det är utomhus eller på löpband spelar ingen roll, så länge man springer. Jag kommer att uppdatera mina framsteg med jämna mellanrum, både här och på instagram (tjejensomhatadegympa).
Håll gärna tummarna för mig! För nu springer vi mot Göteborgsvarvet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar