onsdag 24 februari 2016

Heidi: Löpning på hög höjd

Minns ni den där trappan som jag skrev om häromdagen? Den jag lovade att ta mig uppför hela vägen? Den kan slänga sig i väggen! Nu har jag klättrat! Igår tog jag en ny runda. Hade tänkt att jag skulle till just den där trappan, men helt plötsligt uppenbarade sig en annan trappa till höger om mig. Eftersom jag ville veta vart den ledde, följde jag några norska pensionärer uppför trappan. Trappan tog slut vid en väg. Vägen fortsatte till ett hotell. Jag skulle precis vända om när jag såg att pensionärerna inte alls skulle till hotellet, utan de vek av strax innan. Där gick det visst en stig. Så jag följde efter. Det beslutet ångrade jag verkligen inte! Det började med en rejäl klättring uppför "backen" eller vad vi ska kalla den. Men det var värt det! Vilken utsikt! Och vilken träning för benmusklerna!

Den här vägen ser väl inte så brant ut...

...här är vägen åt andra hållet. (ja, jag har klättrat hela vägen upp...)

Högt upp. Vårt hotell ligger typ i mitten av bilden, längst ner mot vattnet.
Idag var jag tvungen att klättra uppför samma berg igen. Väl uppe där tittade jag på kullen mittemot (den som syns på bilden här ovan) och kände att jag bara måste upp dit. Sagt och gjort!!

Först blev det klättring. Bokstavligen.
Första biten var svårast, för det var klättring! Och mina skor är inte riktigt anpassade för annat är typ asfalt. Men efter den första biten var det faktiskt riktigt bra terräng.

Utsikten var fantastisk!

Bakom den lilla kullen i mitten ligger vårat hotell.
Bjuder på en selfie också.
Nu ska jag ner till poolen och ge armarna en omgång också, de ska inte tro att de är på semester bara för att benen har fått jobba så mycket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar