lördag 26 mars 2016

Anna: Glad påsk!

Hos oss är det inte bara påskhelg i år. Sonen fyller fem år nästa vecka, och nu är det firande och kalas under helgen. Fullt upp med andra ord! Men både jag och maken behöver ut och röra lite på oss för att inte blir galna mellan allt städande och firande. I vanliga fall brukar maken gå på spinning före jobbet på fredagar, men igår var det ju långfredag, så inget spinningpass för honom. Istället tog han en lätt jogg (han har kämpat med en hälsporre och trasslande knä, så löpning är inte direkt hans förstahandsval) och testade utegymmet vid spåret. Och idag var det min tur att köra lite korta intervaller. 

Valde att springa i terrängdelen av spåret här hemma. Inte direkt platt, men jag gillar stigen som slingrar sig fram och man får anpassa steglängden efter stenar, rötter och blöthål. En minuts-intervaller känns mycket kortare då än om man springer på slät väg.
Soligt och fint. Termometern på vår skuggiga baksida visade fyra grader, så både långärmad tröja och vindjacka åkte på. Jackan tog jag av mig efter uppvärmningen, den var helt onödig! Ljuvlig vårvärme, fågelsång och så Träningspodden i öronen, kombinerat med intervall-pipen. 

Kom hem hög på endorfiner, köket fullt av ballonger, vimplar och två glada barn. Gjorde tårtan halvfärdig och sen in i duschen. Dekorerar tårtan gör jag efter lunchen, den får stå och gosa ihop sig lite i kylen så länge.
Ha en jätteskön påsk! Njut av god mat, godis i önskad mängd och förhoppningsvis nån form av endorfinkick i solsken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar