fredag 4 mars 2016

Heidi: Spring snyggt!

Snart börjar löparsäsongen på allvar. Så nu börjar det bli dags att se över utrustningen och komplettera med det som behövs. Igår gjorde jag årets första och säkert viktigaste köp. Nya skor? Nej, nej. Jag har köpt min första löparkjol! 

Självklart är ju valet av skor väldigt viktigt, men lika viktigt är det att klä ut sig till en snygg löpare på ett lopp. I år ska jag springa min första halvmarathon, det blir en ny milstolpe i min löputveckling så därför vill jag klä upp mig och fira det lite extra. Jag gillar att klä mig i kjol till vardags, så varför inte göra det även när jag springer? 

Jag har funderat på att köpa en löparkjol den här säsongen och tittat på olika varianter. Funderade på att beställa en från LoveRunning, de har många snygga kjolar. Men igår gick jag av en händelse in på Åhléns. Hur det nu kom sig, så hamnade jag på sportavdelningen. Jag fick ett infall och frågade om de hade löparkjolar. Visst hade de det! Visserligen bara en modell och färg, men ändå. Det slutade med att den fick följa med mig hem.
Så nu väntar jag på rätt tillfälle att få prova om den är snabb att springa i. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar