måndag 21 mars 2016

Veckans utmaning v.11

Förra veckans utmaning var att unna oss något som inte hör till vanligheterna.
Vi lyckades faktiskt unna oss en gemensam dag på stan också! Det hör inte till vanligheterna nuförtiden. Anna jobbar mest kvällar, Heidi morgnar. Dessutom verkar vi jobba om varandra också. Så att vi lyckades hitta en dag som passade oss båda var ett under! Dagen bjöd både på shopping och kafélunch. Och självklart också en hel del skratt. Välbefinnande för själen helt enkelt!

Heidi: Jag hade planerat att jag skulle unna mig något speciellt den här veckan. Som någon god maträtt eller en ny sorts te, till exempel. Men så blev det inte. Istället blev det en annan sorts "unnande". Jag unnade mig själv en sjukdag. Nej, jag skolkade inte från jobbet bara för att vara hemma. Nej. Tvärtom. Jag stannade hemma när jag faktiskt var sjuk. Brukar man inte göra det då? kan man ju undra. Nej, inte jag. Inte om det "bara" är förkylning och lite feber kvällen innan. Normalt hasar jag mig till jobbet ändå, för jag klarar ju av jobbet. Det är oftast ingen större fara, brukar jag tänka. Men den här gången tänkte jag annorlunda. Jag tänkte att om jag stannar hemma och vilar kanske jag inte blir så sjuk, kanske jag kan kurera mig fortare. Så jag stannade hemma. Unnade mig själv att vila framför tv:n med en kopp te.
Nästa gång ska jag unna mig något roligare. Nytt nagellack, klänning, fotbehandling. Vad som helst, bara jag är frisk!

Anna: Det som verkligen kändes lyxigt den här veckan var friluftsdagen med Heidi. Att bara umgås och gå på stan tillsammans... Det behövde jag verkligen!
Jag tänkte att den här veckan blir ju enkel. Jag är nämligen väldigt bra på att shoppa lite för mycket när jag har pms, och första halvan av veckan var inte nådig på det planet! Kanske var det just för att det var riktigt jobbig pms den här gången som jag inte skämde bort mig så mycket.
Jag tänkte skriva att det som jag verkligen unnade mig, som jag sällan brukar göra, var en öl efter jobbet i torsdags. (Jag vill inte tjata om min pms, men here we go again... Den blir mycket värre när jag dricker alkohol, så jag dricker ingen alkohol alls två veckor varje månad och under de andra veckorna dricker jag väldigt begränsat. Nåt glas, inte mer. Om det inte är nåt väldigt speciellt.) Men nu inser jag att det inte är riktigt hela sanningen. Jag har tecknat en provprenumeration på en trädgårdstidning - för premiernas skull. Och jag har köpt olja till mitt torra hår. Inga stora saker, men sånt som sätter lite guldkant på vardagen.

Den här veckans utmaning blir att testa ett träningspass från Youtube. Välj fritt. Det kan till exempel vara styrketräning, yoga, core eller intervaller på crosstrainer. För lite extra utmaning så kan du gärna testa något som är helt nytt för dig.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar