tisdag 29 mars 2016

Veckans utmaning v.12

Under veckan som gått, har utmaningen varit att testa någon form av träningspass på Youtube. Utbudet är nästintill oändligt, så det borde finnas något för alla.

Heidi: Jag har återigen drabbats av envis hosta. Längtar tillbaka till löparskorna och tycker att det är allmänt långtråkigt att bara vara hemma och inte kunna träna.
Jag tänkte därför att ett lugnt yoga-pass skulle kunna funka för mig. Som ni vet sedan tidigare så är "yoga with Adriene" något som både Anna och jag gillar. Och jag kan verkligen rekommendera hennes Youtubekanal. Där finns massor av olika sorters yoga-pass.
Eftersom jag är så otränad i armar och mage, så tänkte jag fokusera på något sådant. Hittade "Abs & arms" -passet och tänkte att det blir bra. Kan ju säga att armarna och magen fick jobba ordentligt! Inte ett särskilt lugnt pass, alltså. Hade varit bättre att vara frisk. Men jag kommer nog att köra det där passet fler gånger, behöver verkligen träna armarna och magen mer!

Anna: Oj, vilka planer jag hade för den här utmaningen! Youtube-träning är ju helt klart min grej, inga problem att klara det här. På kanalen Heidi skrev om har det dessutom nyligen släppts ett nytt pass -Yoga for runners. Kunde inte bli bättre! 
Om nu inte verkligheten lagt sina kladdiga fingrar emellan. Jobb, vab och sonens födelsedagsfirande med alla förberedelser det innebär (och kanske lite latmask...) åt upp all tid och så helt plötsligt var det måndag och utmaningsveckan var över. Påskhelgen gjorde att vi stal till oss en dag extra, men när sonen fyller år på den här extra dagen och vill fira sin födelsedag med en utflykt och korvgrillning blev det ändå ingen yoga för mig. Så för min del misslyckades jag med veckans utmaning. Nya tag, och ny träning, under nästa vecka!


Nästa vecka kör vi en lugn utmaning. Våren är äntligen här och vårtecken börjar spira. Ta en promenad och leta vårtecken! 
Fota gärna och tagga med #tjejensomhatadegympautmaning på Instagram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar