fredag 11 mars 2016

Anna: Kärlek

Vår betyder inte bara att ljuset, värmen och grönskan återvänder. Det brukar också innebära förkylningar. Och förkylda barn betyder orolig sömn och trötta föräldrar. Lägg till en väldigt intensiv jobbvecka, både fysiskt och mentalt, och ägglossning. Behöver jag säga att jag inte har jättemycket energi just nu?
I går kväll när jag kom hem från jobbet satt jag nedsjunken som en urvriden disktrasa i soffan och pratade lite med maken om hur trött jag var nu. Han skulle iväg på morgonspinning idag och sen komma hem och vara med barnen eftersom sonens förskola har planeringsdag idag. Jag frågade om det var ok om jag sprang ut en kort runda när han kommit hem från spinningen. Jag kan inte påstå att jag har nån överskottsenergi, men jag vet ju hur mycket bättre jag mår om jag rör på mig. "Det är klart, du behöver ut en stund! Annars hade jag nästan tvingat ut dig." Med glimten i ögat. Det är kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar