torsdag 17 mars 2016

Anna: Mina nya skor

De senaste två veckorna har det varit ganska körigt på jobbet. Massor av saker som måste vara klara till idag. Och så PMS from hell på det. Den blir ju aldrig lindrigare av stress direkt. Men igår vände det. En jättetrevlig friluftsdag med Heidi på vårt sätt. Jag övervann något som jag länge tyckt varit läskigt. En okänd människa fick känna på mina nakna fötter och jag har sprungit på löpband inför samma okända människa så att hon fick se mitt löpsteg. Och som ni vet vid det här laget så har jag knappast varit stolt över det i halva mitt liv.  Men jag gjorde det! Och jag fick jättebra och trevlig hjälp. 

Idag ville jag testa skorna, så jag var återigen en sån där hurtig mamma och lämnade barnen på förskolan iklädd träningskläder. Hem och byta jacka bara, och så ut och springa långa intervaller.
 


Underbart vårväder, jag hade på gränsen till för varma kläder (vinterlöpartröja och tunn vindjacka). Men skorna... Först och främst är de sköna. Jag får alltid skavsår, men inte idag. Det känns att löpsteget är stabilare när jag fått bättre stöd i hålfoten. Hela sulan är mycket stadigare, och det kändes inte minst när jag kom hem och tog av mig skorna. I vanliga fall brukar hålfoten kollapsa och jag pronerar mer än vanligt, men nu kändes det att foten haft mer stöd under de 3,5 km jag sprang (+promenaden när jag lämnade barn, räknar det som uppvärmning). Väldigt mycket stabilare!
Benen är inte snabba, men det brukar hänga ihop med menscykeln så jag vet att om nån vecka blir det skillnad.
Väl hemma gjorde jag en smoothie som inte ser så god ut, men smakar betydligt bättre! Färskpressad apelsin, skal och saft från en citron, frysta jordgubbar, lite äppeljuice, ingefära, chlorella, en halv banan och chiafrön.
Och snart bär det av till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar