onsdag 20 april 2016

Heidi: Halvmarathonångest del 2

På lördag är det dags. Mitt första halvmarathon. Jag ser verkligen fram emot det. Men en sak oroar mig väldigt mycket. Jag har fått ont i framsida lår. Mest höger, men lite vänster också. Det känns lite som konstant trötthet i musklerna. Det började helt plötsligt under måndag eftermiddag. Så fort jag rör mig, går eller bara byter ställning med benen när jag sitter, så känner jag av det. Ibland hugger det till av smärta, ibland känns det bara litegrann. Jättejobbigt. 

Där, har jag ont.

Det som oroar mig är att det inte ska gå över tills lördag. Eller att det ska bli värre. Försökte googla lite på symptomen, det bästa jag kom fram till var överansträngning. Hoppas att det inte är värre. Och hoppas att det går över snart. Helst nyss...

Några tips på vad det kan vara, och hur jag snabbt blir kvitt smärtan? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar