måndag 18 april 2016

Veckans utmaning v. 15

En fysisk vecka hade vi tänkt att det skulle bli den här gången. Tre träningspass skulle klämmas in mellan familj, jobb, vab och semesterresa. Och två av dessa skulle vara konditionspass.
Tre träningspass på en vecka känns som nån sorts medelvärde för många, så det var ändå inte nån jätteutmaning. Egentligen. Eller?

Anna: Tre pass skulle ju vara lugnt att hinna med! Jag körde min första cykelrunda för säsongen på tisdagen. Tänkte ta en till på fredagen eftersom jag hade skapligt med tid när jag lämnat barnen på förskola innan jag måste till jobbet, och så brukar jag ju transportspringa till tåget efter jobbet på helgen.
Men som så många gånger tidigare så kom livet emellan.
Cykel på tisdag som sagt. Vab på onsdagen med en hostig dotter. Sen blev det en backig barnvagnspromenad på fem km tillsammans med barnen (sonen cyklade) på torsdagen. Och på fredagen tänkte jag cykla. MEN. Vaknade 6:10 av ett sms från jobbet. Sjuka kollegor, kunde jag börja tidigare idag? Så ingen cykling... Men springa i helgen då? Nja, vaknade med halsont på lördagen och nu i skrivandets stund (söndag kväll) känns det att en förkylning bara väntar på att bryta ut. Så ingen löpning. Har däremot kört några spontana yoga-övningar, iklädd jeans, i omklädningsrummet på jobbet innan jag börjat mina pass nu i helgen. Inte så fysiskt ansträngande, men för att väcka kroppen och mjuka upp en stel rygg lite.
Så har jag klarat utmaningen? Nja, skulle väl ge mig själv ett knappt godkänt. En cykeltur, en promenad och några yoga-övningar blev mitt slutresultat.

Heidi: Nu tjatar jag om den där havmaran igen, men den närmar sig med stormsteg vare sig jag vill eller inte. Så tre träningspass var en perfekt utmaning! 
Eftersom jag jobbar mycket och skulle på semester på torsdag, så gick jag hårt ut redan på måndag. Jag srang hem från jobbet. En lite lagom lång tur på 20 km. 
Löparkläderna fick följa med på semester, för jag hade även bestämt mig för att springa i Madrid. 
Sprang en tur på nästan 7 km på fredagen och en på ca 5,5 km på lördagen. Mer om löpningen i Madrid kan ni läsa om i gårdagens inlägg. 
Så för min del blev det tre träningspass under förra veckan och alla tre råkade bli konditionspass.

Casa del Campo med massor av fina löparstigar 

Den här veckan satsar vi på en repris av en tidigare utmaning: Testa ett nytt recept. Varmrätt eller efterrätt eller något att baka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar