torsdag 28 januari 2016

Anna: Swing it!

Hade lite tid på mig att gå på stan innan jobbet häromdagen. Gick in i några utvalda butiker och råkade komma hem med nya strumpor, nya tights (råkat krympa ur de första jag köpte i slutet av sommaren), ett linne och ytterligare en sport-bh. (Det är en utmaning att hitta en som är skön att cykla i. Den får inte vara för varm, klämma åt på fel ställen och samtidigt ge stöd. Och jag vet ju inte om de är bra förrän jag test-tränat i dem.)
Och så gick jag in på TGR. Visste att de skulle ha lite träningsredskap inne nu, så jag tänkte kolla vad som fanns. Och jodå, där fanns de. Kettlebellsen. Hade kanske önskat ett större handtag, svårt att få till tvåhandssvingar när inte båda händerna får plats.


Men denna lilla goding på 4 kg fick följa med mig hem. 129 kr kan det ju vara värt om jag vill testa. Fastnar jag köper jag nog tyngre kettlebells i roligare färger. Både Rusta och Biltema har till vettiga priser. De är dessutom vinyl-överdragna, så det blir inte såna smällar när man ställer ner dem på golvet. Men nu hade jag inte tid att ta mig till stans utkanter innan jobbet, så en TGR-kettlebell fick bli min första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar